vrijdag 23 augustus 2013

Zwangerschap week 27

Jeej, ik ben in de laatste week van het tweede trimester aangekomen. Behalve dat mijn kleine meid, zal ik ook een groeispurt maken. Ik zal nu gemiddeld zo'n 400 tot 500 gram per week aankomen. Dit vind ik helemaal niet erg omdat mijn lichaam nu ook reserves voor mijn meisje aan moet maken. Zolang ik maar gezond eet is er niks aan de hand. En vaak verdwijnen die kilo's ook vanzelf na de geboorte.


Ik ben afgelopen week al heel moe geweest en dat zal nu ook wel zo blijven. Hopen van niet want school begint straks weer voor mij en daar heb ik wel energie voor nodig. Ongeboren baby's hikken vaak, dit zal ik vanaf nu vaker gaan voelen. Volgens mij heb ik dat twee dagen geleden al is meegemaakt.
Mijn kleine meid wordt nu vooral zwaarder en groeit niet meer zo hard in de lengte. Ze heeft al wenkbrauwen en wimpertjes. En ze krijgt nu ook een trommelvliesje in haar oortjes. De oogkleur is nu leigrijs, een beetje blauwachtig, pas ruim na de geboorte krijgen de ogen hun definitieve kleur. Dit kan zelfs een jaar duren.


Mijn lichaam bereidt zich voor op de bevalling. Onder invloed van hormonen worden de banden slapper en het kraakbeen weker. Er ontstaat meer ruimte in je bekken, waardoor het straks voor mijn meisje mogelijk is om op de natuurlijke manier geboren te worden. Als dit echter te slap wordt kan ik pijn krijgen bij het lopen. Dit noemen ze bekkeninstabiliteit en komt veel voor onder zwangere vrouwen. Het begint vaak rond deze periode, dus hopelijk krijg ik er geen last van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten