woensdag 21 augustus 2013

Hoe maak je de kinderwagen op?

Naar aanleiding van het topic op zwangerschapspagina.nl begon ik hier meer over na te denken. De uitgerekende datum komt ook steeds dichterbij. Iedereen heeft zo zijn eigen manier, dus ik ging bekijken welke ik het fijnste vind.


Een paar ideeën uit het topic van zwangerschapspagina.nl waarvan dit het beginpost was:
De titel zegt het al. Hoe maken jullie de wandelwagen op? Met mijn jongste heb ik een waskussenhoes gebruikt als 'hoeslakentje', met een hydrofielluier bij het hoofdje. Een heel licht dekentje eroverheen, maar het wordt nu denk ik minder warm dan toen. Iemand nog een beter idee? 
Ook waskussenhoes of hydrofiel helemaal uitgevouwen. Dubbele hydrofiel onder hoofdje. Lakentje met daarover dun dekentje. Als t wat frisser is een dubbelgevouwen fleecekleedje of een lekkere dikke baddoek dubbelgevouwen. Toch heb ik t idee dat als de kap omhoog staat en je dat bovendekje op de kinderwagen hebt liggen t niet zo koud is. Als t erg fris is kun je de kinderwagen met een kruik lekker voor verwarmen. 
Onderlakentje voor wiegje gebruikt. Hydrofiele doek ter hoogte van het hoofdje. Over het kindje heen een dekentje en daarover heen (maar is meer voor het zicht) een leuk gekleurd lakentje. Het dekentje deed ik eerst recht over ons kindje heen. Kreeg de tip om het schuin in te stoppen. Dus als een ruit te gebruiken. Je vouwt het hekje dan terug zodat het niet over het gezicht heen ligt. De andere hoekjes kun je op deze manier veel beter instoppen onder het matrasje in de kinderwagen, waardoor een kindje lekker strak ingestopt ligt. In de wintermaanden gebruiken we een voetenzak voor extra warmte.
Ik zit dus te denken om onder de matras een oude handdoek neer te leggen en als lakentje een hydrofiele luier te gebruiken. En een fleecedekentje over de kleine heen. Voor we naar buiten gaan nog even een warme kruik erin. Ik heb nog heel even om er over na te denken maar ik denk dat dit het gaat worden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten