donderdag 22 augustus 2013

Zwangerschapscursus

De laatste keer dat ik bij de verloskundige was begon ze erover. Ze vond het maar raar dat ik het niet interessant genoeg vond. Het is goed voor de baby en voor jou. Het was niet de verloskundige die ik had want die zou wel de moeite doen om het te begrijpen. Deze verloskundige liet me eerst drie kwartier wachten en wordt boos als ik zeg ik heb hier geen behoefte aan.


De cursus is in de avond en gratis zei ze. Ik zeg heel vriendelijk van dat ik in de avonden vaak werk. Hier werd ze boos om want volgens haar werkt er niemand in de avond, althans ik niet. Maar mevrouw ik werk in de horeca en heb me rust ook hard nodig. Ja, maar dan neem je die dag maar lekker vrij. Ze verwachtte echt dat dat allemaal zo makkelijk gaat. Toen begon ze over andere dingen die ik ook echt moest doen zoals: een borstvoedingsavond (kostte €75 euro), zwangerschapszwemmen of yoga.

Ik geef aan dat ik geen borstvoeding wil gaan geven en krijg een boze blik van haar. Ik ben gelijk een slechte moeder en verdien het niet om zwanger te worden. Jaja mevrouw ik ga een hele slechte moeder zijn omdat ik geen borstvoeding geef. Ik ben hier toch echt degene die beslist hoe of wat en niet zij. 
Zwangerschapszwemmen is niet voor mij weggelegd omdat ik maar één keer in de zoveel tijd behoefte heb om te zwemmen. Ik ben geen waterrat dus nee liever niet.
Oh maar yoga is ook echt goed voor als je zwanger bent - haar woorden. Ik zeg weer beleefd dat ik voor ontspanning liever een boek lees of met de hond ga wandelen.

Ze jaagde ons de deur bijna uit. Is dit nou door mijn zwangerschapshormoon of is ze echt zo'n kreng en ben ik echt zo slecht? Ik kende haar niet eens en ze nam de moeite niet om alles door te lezen over mij en de zwangerschap. Oh en ze stelde zich ook niet eens voor. Ik hoop nu ook echt dat ik mijn eigen vertrouwde weer krijg. Anders zoek ik wel een andere op voor de laatste weken. Zelfs met het hartje luisteren wou ze betweterig gaan doen en voet bij stuk houden dat ze links lag terwijl ze toch echt rechts lag. Zoals 9 van de 10 keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten