dinsdag 13 augustus 2013

True Blood


Ik heb bijna alle boeken van Charlaine Harris gelezen uit de Sookie Stackhouse serie. De boeken spraken me heel erg aan. Ik zag begin dit jaar ergens op de televisie deze serie en vond het maar niks. Maar omdat ik me gewoon dood weg verveel soms zocht ik iets om te doen. In lezen heb ik nu niet zo heel veel zin dus waarom geen serie kijken. Ik ging dus seizoen 1 van True Blood maar downloaden., dit was vorige week. De serie spreekt me nu heel erg aan, raar is dat eigenlijk: eerst vind je het niks en daarna wel.
True Blood is een Amerikaanse televisieserie gecreëerd en geproduceerd door Alan Ball, bekend van onder andere Six Feet Under en American Beauty. De reeks is gebaseerd op de boekenreeks The Southern Vampire Mysteries van Charlaine Harris. 
In True Blood wordt de wereld in de nabije toekomst getoond. Een Japans bedrijf is erin geslaagd om synthetisch bloed te maken dat voor vampieren dezelfde voedingswaarde heeft als menselijk bloed. Hierdoor hoeven ze niet meer op mensen te jagen en kunnen ze gewoon met mensen samenleven, al gaat dit nog niet altijd even goed. De serie draait om de levens van de telepathische serveerster Sookie Stackhouse (Anna Paquin) en de vampier Bill Compton (Stephen Moyer) in het fictieve stadje Bon Temps, Louisiana. De serie is losjes gebaseerd op de Southern Vampire Mysteries, een boekenserie geschreven door Charlaine Harris. Per seizoen wordt er meestal één boek gekozen, maar in de afleveringen doen ook elementen uit andere boeken hun intrede, worden personages uit de boeken eerder of juist later of juist helemaal niet gedood en worden personages geïntroduceerd die in de boeken helemaal niet voorkwamen.


Zo blijft het voor de lezers toch nog een beetje spannend aangezien het niet helemaal volgens het boekje gaat. Ik vind het wel leuk op deze manier maar aan de andere kant mis ik de verhaallijn van de boeken wel. Sommige dingen worden enorm uitgerekt en komen er scenes in voor die eigenlijk niet gebeurd zijn. Maar als je alleen de serie kijkt is het zo wel logischer te volgen. Ik vermaak me prima met deze serie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten