vrijdag 16 augustus 2013

Recept: prei-crèmesoep

Vandaag maar eens een receptje van wat ik echt heerlijk vind. Namelijk Prei-crèmesoep. Dit is geen officieel recept maar hoe ik het maak.


Benodigdheden:
  • 3-5 preien
  • 2 eetlepels bloem
  • olie
  • 2 bouillonblokjes
  • peper en zout
  • 400ml melk
  • 500ml water
Maak de preien schoon en snijd ze in ringen. Fruit ze ca. 2 minuten in een klein beetje olie (gebruik je gevoel). Bestuif de ringen met bloem en bak ze nog eventjes door. Voeg het water, de melk en de bouillonblokjes toe. Breng, met af en toe roeren, de soep aan de kook - deksel op de pan. Breng de soep op smaak en maak met de staafmixer de preiringen klein, dit hoeft niet. Ik gebruik voor de garnering en extra smaak nog wat stukjes zongedroogde tomaten.

Dit is mijn simpele recept, ik heb het recept wat ik eerst gebruikte aangepast omdat ik het op deze manier lekkerder vind. Maar zo zie je maar dat ieder een eigen smaak heeft en zo verschillende manieren van koken zijn. Recepten worden hier bijna altijd aangepast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten